Stabdžio diskai

Stabdžių diskai labai svarbus stabdžių sistemos komponentas nes būtent jų dėka ir vyksta pats automobilio lėtėjimas, stabdžių kaladėlės liečia stabdžių diską ir dėl sukuriamos trinties sukuriamas stabdymo efektas.

Stabdžių diskų būna labai įvairių, vieni yra paprasti stabdžių diskai, kiti yra ventiliuojami skirti didesniems apkrovimams. Yra stabdžių diskų ir raižytų ir sugręžiotų skylėmis sportiniuose automobiliuose tam kad būtų greičiau vėdinami ir neperkaistų. Automobilio gale, dažniausiai paprastuose automobiliuose kurie nėra komplektuojami su galingais varikliais, stovi būgnai o ne stabdžių diskai. 

  Stabdžių diskai dalyvauja stabdymo trinties procese todėl natūralu kad karts nuo karto, kaip ir stabdžių kaladėles, juos reikia keisti. Stabdžių diskai paprastai turi ant jų iškaltus minimalaus plonumo matmenis, t.y. stabdžių diskai negali būti plonesni nei nurodyta, jei taip yra – juos reikia keisti.

Kartais dėl senų kaladėlių, prikepusių suporto kreipiančiųjų ir pastrigusio stabdžių stumuokliuko stabdymo efektyvumas yra prastas nes yra stabdoma tik tam tikra stabdžių disko dalis . Toks stabdymas ne tik kad yra neefektyvus, bet laikui bėgant toks stabdžių diskas paprastai susikraipo ir stabdant automobilį pradedama justi vibracija ir „mušimas“ per stabdžių pedalą bei vairą. Taip nutinka todėl kad vidurinis plotas kuris yra stabdomas kaista, o stabdžių disko šonai lieka vėsus.